My goal curve

This is my goal curve, and as you can see I am doing JUST FINE! :D I set my starting weight that I was at week 25 when I started, and I have given myself the year out to reach my goal weigt, 58 kg. I am a little bit sceptical to if I am going to be able to reach 58 kilos, I am thinking that it might be a little bit to much, because I want to reach a weight that I am comfortable with. Then if it is 60 och 62 kilos, that will be fine as well. Right now that I am writing this, my average weight is 65 kilos, and I am starting to feel lika I am close to my goal. That said, I fell like losing 7 kilos more will make me a really skinny person... But I don't know. We will see.
 
The reason I want to have the average weight as a goal is that I don't believe the scale every day that I step up on it. Even though I make sure to get it as close as I can to the truth (alway waying myself naked, in the morning after I have peed) it can change a lot from day to day. And if I calculate the average weight each day, I think I get a more thruthfully number.
 
However, the dark line is my average weight each week, and the light line is my goal each week. This way I can see if I am in the right weight.
 
 
And to all you guys out there who also want to lose weight I just want to say that here you can see that you don't have to change your diet  to lose the extras. I have simply just been orking out at the gym to reach this. The only thing around food that I have changed, is that I on't drink 1 litre of Coca Cola each day, and I tro not to eat candy and crackers every day. But on the weekends I totally go crazy with the Coca Cola and candy. Waaaay to crazy some days. And remember, when I say weekends.... For me, that is Saturday and Sunday.... and Friday..... And sometimes when I have a day off in the middle of the week ;)

Weight of the week, 33

This week I didn't reach any of my goals, but that might be because I have had a lot of other things going on this week, and I haven't spent a lot of time at the gym. From this week I have made a weight plan that I will show you in a separate post, and according to that plan I am waaaaay ahead. That feels great! The reason for the goal change is that I now have made a long plan for a lot of weeks, and I actually don't feel like the lowest weight is very accurate. It can easily be manipulated(I just don't drink ANYTHING the day before, and then it will be very low) and that is not healthy.
 
Lowest weight: 64,4
Highest weight: 65,9
Average weight: 65,3
Improved lowest this week: 0,0
Improved highest this week: 0,1
Improved average this week: +0,3
Realistic goal: 64,2
Dream goal: 63,9
Goals for next weeks average weight: 66,0
Weight curve:
 
 
 

Just because I'm good

Idag var jag helt gryyyyyyym på gymmet! Min plan var att köra 45 min cross och sedan lite styrka. Jag körde igång och innan jag visste ordet av hade jag kört i 54 minuter! Det gjorde att jag körde vidare och jag slutade på 90 minuter! Dessutom höll jag upp samma tempo hela tiden och hade faktiskt högt motstånd. Vinst!
 
Efteråt gick jag ner och körde plankan. Det här är stort för mig, för sedan jag skadade min rygg har jag inte kunnat stå i plankan i mer än tio sekunder utan att jag får ont som tusan. Idag klarade jag två minuter! Gissa om jag är stolt över mig själv! Efter plankan körde jag lite ryggstyrka och sen lite ben också. Japp, hela kroppen-träning blev det!
 
// Today I was awesome at the gym! My plans were to do 45 min cardio on the crosstrainer and then a little bit strenght. I started on the crosstrainer and before I knew i was up to 54 minutes! I kept on and did 90 minutes! I kept the tempo up and also the resistance! Score!
 
After that I did "the plank" (What's the English word for this?) And this is a really big deal for me since I was not able to do this more than 10 seconds without pain in my back. Today I managed to do this for 2 minutes! I am SO proud of myself! After that I did some excercises for my back and legs. So this was a whole-body-work-out!!
 
 

Table

 
Igår gick jag och Jonn till lägenheten och byggde ihop lite möbler. Vi byggde det fina matsalsbordet och två stolar. Detta för att vi ville se lite hur stort det kommer att bli och hur mycket plats det tar upp. När vi fick upp allt blev jag så glad för det passar så himla bra! Jag är så nöjd!
 
// Yesterday me and Jonn went to the apartment to assemble some furniture. We did the diningtable and two chairs. We wanted to see how big it was going to feel and how much space we have left for other things. I am SO happy, because it fitted perfectly!

It is happening

 
Jaa hörni, såhär ser vårt blivande badrum ut just nu. Allt är utrivet och elen har börjat komma på plats. Även det platsbyggda skåpet vi ska ha i det spetsiga hörnet har börjat ta form. Gissa om jag längtar tills det här är klart och vi kan flytta iiiiiiiin?!
 
// This is what our new bathroom looks like right now. Everything is gone but some things are starting to come together. I am looking SO much forward to when it is done and we can move in!

Weight of the week, 32

This week I didn't reach any of my goals, but I was only 0,2 kilos short to reach the realistic goal. I have been a bit lazy with the work outs this week, so I can only blame myself!
 
Lowest weight: 64,4
Highest weight: 66,0
Average weight: 65,0
Improved lowest this week0,3
Improved highest this week: 0,7
Improved average this week: 0,5
Realistic goal: 64,2
Dream goal: 63,9
Weight curve:
 
 
 
 
 
Goals for next week:
 
Realistic goal: 64,0
Dream goal: 63,6

Sweetie

Den här veckan har jag och Jonn haft Abbes kompis Texas över hos oss. Även han är en liten chihuahua. I förrgår åkte han hem och igår kom istället en annan kompis chihuahua Billie över. Vi skulle kunna öppna hunddagis! Kanske en ny karriär för oss? Haha! hur som helst så är Billie så himla rolig, för när man åker bil vill han alltid sitta såhär. På nacken. What a weirdo!
 
 

Sarah is getting married!

Ni som är vän med mig på facebook kunde se dessa bilder och ännu fler redan igår kväll. Det är bilderna från Sarahs möhippa. Vi (Jag, Emelie och Jelena) kidnappade ju Sarah och tog henne till Warzsawa, Polen. Det blev en väldigt rolig resa och vi alla hade riktigt kul tror jag! Snacka om att sätta ribban för möhippa, haha! Närå, det var en jäkligt kul helg och Warzsawa var en mycket positiv överraskning. Jag tänker inte berätta allt vi gjorde utan bilderna får tala för sig själva. Här kommer de.
 
// All of you who are my facebook friends might already have seen these pictures and more. I posted them on my facebook page yesterday. The pictures are from Sarah's hen party. We (Me, Emelie and Jelena) kidnapped her and took her to Warsaw, Poland. It was a very fun trip and we really had a blast! Warsaw was a very nice surprise as well. I'm not gonna tell you everything we did, instead I will let the pics talk for them selves. Here we go.
 
 

Time to hit the gym!

 
Idag är jag ledig från jobbet eftersom jag ska jobba i helgen. När det är ledig dag kan man hänga lite extra på gymmet. Så nu ska jag ta och gå dit och köra ett extra hårt pass. Hoppas jag orkar bara! Haha! Pepp uppskattas!
 
// Today I am free from work because I am going to work this weekend. When you have a day off you can always spend some extra time at the gym. That said, I am now going there and I will work extra hard today. I just hope I have enough strength! Haha! Peptalk is more than welcome!

New lashes

 
Igår svängde jag förbi Frida som precis har gått utbildning i fransförlängning. Jag fick mina fransar fixade, och jäklar vad duktig hon var :) Jag är jättenöjd, och känner mig nu väldigt fin! Vi pratade en del om det hela och Frida visade lite grejer och sånt också, sånt där som man varit lite nyfiken på när man gjort tidigare. Det såg så himla roligt ut så jag blev ju typ sugen på att själv utbilda mig i det här! En ny framtida karriär kanske? ;)
 
Yesterday I et with Frida, who has just finished a course in lashextensions. She did my lashes and she was really good at it! I am very happy with the result and now I feel beautiful! We talked a lot about this and she also showed me some of her stuff. I always get curious when I do my lashes, wondering what they are doing and so on. It all looked so fun, and I wouldn't mind doing this myself! Maybe a new career for me? ;)

Weight of the week, 31

This week I reached my realistic goal!
Lowest weight: 64,7
Highest weight: 66,7
Average weight: 65,5
Improved lowest this week0,2
Improved highest this week: 0,8
Improved average this week: 0,6
Realistic goal: 64,7 Check!
Dream goal: 64,2
Weight curve:
 
Goals for next week:
 
Realistic goal: 64,2
Dream goal: 63,9

Weight of the month, July

Lowest weight: 64,9 67,4
Highest weight: 68,9 69,7
Average weight: 66,7 68,8
Improved lowest this month: 2,5
Improved highest this month: 0,8
Improved average this month: 2,1
Weight curve:
 
 

We've got the keys!

Wohooo! Idag är det en glad tjej! Vi har nämligen ääääntligen fått nycklarna till vår lägenhet! Den är bara SÅÅÅ fin! Nu börjar all renovering, och sen får vi flytta in! Så idag har jag spenderat lite tid med att sitta i fönstret, ta emot Mio-paket och bara vara allmänt glad!
 
// Woohoooo! Today I am a happy girl! Today we met with the previous owners who gave us the keys to our new apartment! It is SOOOOO beautiful! Now we will start with all the painting and it will be a lot of work, and after that we can move in! Today I have spent my time sitting in the window, recieveing packages and just beeing very happy!
 
 
 
 
 

Weight of the week, 30

This week I reached both my realistic goal and my dream goal!
 
Lowest weight: 64,9
Highest weight: 67,5
Average weight: 66,1
Improved lowest this week0,7
Improved highest this week: + 0,3
Improved average this week: 0,2
Realistic goal: 65,4 Check!
Dream goal: 64,9 Check!
Weight curve:
 
 
 
Goals for next week:
 
Realistic goal: 64,7
Dream goal: 64,2

Delivery

 
 
 
Tänk att man alltid blir så glad när man får paket! Idag fick jag hämta ut ett stoooooort och tuuuuuungt paket från gymgrossisten. Det innehöll en hel massa Celsius. Så nu ska här svettas! Har någon mer av er också känt att man svettas något kopiöst mer när man tränar med Celsius än utan? Eller det kanske bara är jag? Haha!
 
// I always get really happy when I recieve a package. Today I got to pick up a verybig and heavy one that contained a lot of Celsius. So now I am going to be a really sweaty girl. Have anyone of you guys also realized that you sweat a lot more when you work out with Celsius than without? Or is it just me? Haha!

Time to move

 
Nu har jag precis kommit hem efter att ha haft ett par härliga dagar ute på sjön. Det har varit så skönt att bara få göra ingenting, sola och äta gott. Nu har man laddat batterierna, och tur är väl det för idag börjar vi flytta massor med grejer.
 
// I just got home from the sea were we have spent a few days in my parents boat. It has been so nice to just do nothing at all, laying in the sun and eat very good food. Now my batteries are all charged and that's good because today we are gonna start moving.

How to keep it up

Tänkte dela med mig lite av mina tips på hur du ska orka hålla igång träningen vecka efter vecka när du är en sån som mig; lat. 
 
// I was thinking about sharing my best tips to keep up the motivation for working out week afer week when you are like me; lazy.

Logga dina framsteg
Att logga dina framsteg är riktigt bra för att kunna gå tillbaka och se vad som har förändrats. För mig blir det en sporre att se vad jag hittills åstadkommit, och därmed veta att jag KAN GÖRA DET. Jag använder mig just nu av en app som heter Happy Scale där man varje morgon efter att man kissat ska väga sig och sedan kan man lägga in det. Appen räknar sedan ut en kurva så att du visuellt kan se vad som händer med din vikt, och den kan även räkna ut vad du borde väga och liknande. Den sätter även upp "milestones" om du vill, så att du kan lyckas klara dina mål. Du får också välja hur många sådana du vill ha till ditt mål. 
 
// * Log you results
To log your results is a good thing to be able to go back and see what has changed. For me, it is a motivation to see what I have done and to know that I CAN DO IT. Right now I am using an app called Happy Scale where you log your weight very morning and it has a lot of good calculations, for example the milestones.
 
* Ha något som du gillar som du BARA får göra vid träning
Det kan vara en serie du bara får se ett avsnitt av efter att du genomfört ett träningspass á X antal minuter, eller som jag har; en bok jag bara får läsa när jag står på crosstrainern. För att veta att jag fortfarande ger järnet ställer jag in så att jag ser hur många tramp per minut jag gör, och lägger boken så att jag bara ser det. Tiden bara susar iväg!
 
* Have something that you can only do when you've been working out
It can be a serie that you can only watch one episode when you have completed a work out á X minutes, or as I have; a book that I can only read when I'm on the crosstrainer. To be able to know that I still do what I'm supposed to, I set the machine so that I an see exatly how many strides i do per minute, and I put my book so that I can only see that.The time flies!
 
* Hitta din träningsform
Jaaa, jag vet att det är ett uttjatat tips. Men faktiskt, det är bra! Och jag menar inte att du behöver leta mellan löpning, gymmande, simning, fotboll eller nånting sånt. Nej, hitta det som funkar för dig, som du tycker är roligt. Och framförallt; hitta vilken tid du ska träna på. Jag personligen gillar tydligen att köra crosstrainer på morgonen. Det är min grej, och det hade jag ALDRIG trott innan jag började med det. Men nu till och med längtar jag efter att det ska bli morgon så jag får ställa mig där igen. Det hade jag ALDRIG trott innan jag testade.
 
* Find your own form of working out
Yes, I know, this is already said like thousand times before. But atually... It's good! I don't mean that you have to try all sorts of sports, it might just bea smaller thing. And maybe the most important, find YOUR best time to work out at. For me it seems to be the rosstrainer in the morning that does it. Apperantly that is my thing, and I would have NEVER thought that before I tried. But now I even want it to be morning so that I am allowed to work out.
 
* Sätt upp mål
Även det här är väl ett lite uttjatat tips, men se till att sätta upp veckomål. Jag sätter alltid två mål. Ett realistiskt mål och ett drömmål. Det realistiska målet ska vara just det, realistiskt. Jag bör klara av det om jag följer min plan. Mitt drömmål kan vara något som kan hända om jag är extreeeemt duktig och har lite tur. Ibland når man inget, oftast når man det realistiska och får känna sig nöjd, och ibland når man drömmålet vilket gör att man får en ny kick!
 
* Have goals
Yes, I know that this also is a very well known tips, but you have to have weekly goals. I always have two goals. One realistic goal, and one dream goal. The realistic goal has to be just that, realistic. I am supposed to make it if I follow my plan. My dream goal is something that I can reach if I am extreeeeeeemly good and have some luck. Sometimes you don't reach any goals, most of the time you reach the realistic goal, and sometimes you reah the dream goal, and that makes you invinsible again!

Right now!

 
 
Just nu är vi på väg ut på en liten båttur med mina föräldrar. Det ska bli SÅÅÅÅ härligt att bara få vara i solen (förhoppningsvis) och njuta av svensk sommar när den är som bäst. Så jag checkar ut ett tag helt enkelt. Kommer tillbaka på söndag. Men, jag har faktiskt tidsinställt några inlägg åt er ;)
 
// Right now we are on our way out to my parents boat. It is going to be SOOOOOO nice to just hang out in the sun (hopefully) and enjoy the Swedish summer at it's best. I will check out from here and will be back sunday. But, I have made some posts that will come up during the weekend for you ;)

Zigge

 
 
Som ni vet rider jag ju Zigge nu. Den stora hästen. Såhär liten ser jag ut där uppepå :) Igår var mitt första ordentliga pass på honom, även om det var kort. Men jäääklarrrr vilken häst! Han är så häftig, arbetsvillig och fin!
 
// As you all know I'm taking care of Zigge now. The big horse. This is how small I am on him. Yesterday was my first real work out with him, even though it was a short one. But daaaaamn what a horse! He is so.... I can't find any words. He is really nice.
 

Same but different

 
Jaha hörni, som ni vet håller jag på att kämpa som en dåre för att ändra min kropp. Här på bloggen ser det ut som att jag försöker gå ner i vikt, vilket delvis är sant. Jag har i princip alltid haft en bra kropp, inte varit svinstark, men varit smal med lite muskler. Sedan jag skadade knät och sedan ryggen så har det ändrats något otroligt. Jag har inte blivit tjock, det skulle jag aldrig säga, men inte haft samma trim om man säger så. I maj i år kände jag att nu fick det fasen vara nog. Jag bara SKA få tillbaka min kropp, trots att ryggen hela tiden skriker för att det gör ont. Jag har nu gått emot alla sjukgymnaster, naprapater och läkare som jag träffat sedan ryggen gick sönder, och jag har kört mitt eget race. Målet är att komma ner till min "trivselvikt" och att bygga upp muskler så att jag kanske någon gång slipper ha ont i ryggen, att jag orkar mer, och att jag helt enkelt får tillbaka "min" kropp igen.
 
Som ni vet väger jag mig varje morgon för att se om det blir några framsteg där, och även om siffran på vågen inte alls är ett tecken på framgång, så är den en liten indikation på att det går åt rätt håll. Dock gäller det ju att inte stirra sig blind på den exakta siffran varje dag. Det kan ni ju se på mina veckosummeringar. Högsta vikten och lägsta vikten kan skilja gaaaaanska mycket även fast det är dagarna efter varandra. Det som är intressant är medelvikten från vecka till vecka. Viktigt att komma ihåg också är att muskler ju väger mycket mer än fett. Jag ska ju bort med en del kilo fett, men jag ska bygga en hel del kilo muskler också, så vikten kommer inte vara jätteförändrad i slutmålet.
 
Nu när jag har hållt på i 2,5 månader (dock verkligen fullt ut i 1 månad) så ångrar jag att jag inte tagit några ordentliga bilder med jämna mellanrum. De jag tagit med telefonen är jag dock väldigt glad att ha för nu när jag satte ihop de som såg hyfsat lika ut på rad bredvid varandra så kan jag faktiskt SE viss skillnad i kroppen. Första bilden från 19e maj är innan jag började köra på, mittenbilden från 5 juli är precis när jag börjat köra på ordentligt, och sista bilden är idag, tagen för någon timme sedan. Vi kan väl alla hålla med om att det som förändrats mest i min kropp är nog partiet runt magen, men jag tycker även att överarmarna och ansiktet har viss skillnad.
 
Viktmässigt i de olika bilderna ligger vikten på första bilden på 69,0 kg, mittenbilden på 67,7 kg och sista bilden på 66,0 kg. Alltså inga jätteförändringar i vikten. Hälsomässigt ligger min ryggsmärta ungefär tusen gånger värre på första bilden än på sista, och jag är SÅ nöjd med mig själv. Orkmässigt ligger jag också tusen gånger bättre på sista bilden än på första. Bara en så enkel sak som att ha lust att göra saker hela dagarna och inte bara sitta i soffan. Eller det faktum att jag när jag går och lägger mig på kvällen faktiskt längtar till morgonen efter då jag får gå och träna! Det trodde jag aldrig att det skulle hända.
 
Summa av det här inlägget är; Jag är bra! :)

Say Hello to Zigge

 
Säg hej till Sigge! Han är en häst på ca 185 cm som jag ska ta hand om i två veckor. Sigge, eller Inzaghi som han heter egentligen, är i dagsläget en ridskolehäst som har varit på sommarlov och nu behöver sättas igång på ett bra sätt. Det är min uppgift. Så följande två veckor vet ni vart ni hittar mig när jag inte är på gymmet.
 
Say Hello to Sigge! He is a horse about 185 cm high, that I am going to take care of for two weeks. Sigge, or Inzaghi which is his real name, is owned by the riding school that I've been working at and he has just had his summer break. Now he needs to get into shape, and it is me who is going to make surehe does. From today and two weeks forward you now know where to find me.

Just got home

 
För bara ett par timmar sedan kom jag hem från en helt galen helg. Vår fina Sarah ska gifta sig så vi kidnappade henne för en möhippa som involverade Polen, fyra toksnygga brudar, en massa alkoholhaltig dryck, I dare you, en massa värme och alldeles för många tveksamma beslut. En riktigt grym helg blev det i alla fall :)
 
Just a few hours ago I got home from a totally crazy weekend. Our lovely Sarah is getting married so we all kidnapped her for a hen party that involved Poland, four stunning girls, a lot of alcoholic beverages, I dare you, a lot of heat and a lot of questionable decisions. A very awesome weekend!

Weight of the week, 29

This week I reached my realistic goal!
 
Lowest weight: 65,6
Highest weight: 67,2
Average weight: 66,3
Improved lowest this week0,6
Improved highest this week: 0,7
Improved average this week: 0,5
Realistic goal: 65,9 Check!
Dream goal: 65,4
Weight curve:
 
 
 
Goals for next week:
Realistic goal: 65,4
Dream goal: 64,9

Test; Celsius

Som ni vet tränar jag ju en hel del, och då har jag passat på att testköra den här drycken. Celsius. Innan jag började med den har jag varit väldigt skeptisk och tänkte att det absolut inte skulle fungera. Nu har jag testat att dricka den innan träningspasset och sen jämfört med att träna utan att ha druckit den innan passet. Det sägs ju att man ska bränna ungefär 100 calorier extra med den. Just det påståendet känner jag mig lite tveksam till, men annars känner jag mig väldigt positivt överraskad.
 
Jag upplever att jag får en bättre känsla och har mer ork när jag druckit drycken innan träningspasset. De där 100 calorierna extra som man ska bränna känns inte som att drycken i sig bränner bort det, utan snarare att jag orkar jobba 100 extra calorier. Summan är hur som helst att jag gillar drycken. Jag dricker den främst när jag ska träna på morgonen (som jag haaataaaar) och det får mig att studsa iväg till gymmet. Jag använder den också som en "Nu har jag druckit den och kan alltså inte skita i att gå dit"-grej när jag känner mig lite sugen på att skippa träningspasset. Perfekt! OCH! Jag dricker MAX en dryck per dag.
 
As you all know I am working out a lot right now. While doing that I have been testing this thing. Celsius.Before the test I was VERY sceptical and my thoughts were that it wouldn´t work. Now I have tried to drink it before work out and then compared it to when I haven't.  It is said that it will burn about 100 calories more than if you didn't drink it, but I do not believe that.
 
My experience is that I get a better feeling and can do a lot more when I drink it before. I believe that the 100 extra calories that you are supposed to burn actually is because you have more power and can go on a bit longer. The thing is... I like it. I drink Celsius when I work out in the morning (which I haaaaateeeee) and it makes me jump all the way to the gym. I also use it as a "Now that I have been drinking it I can´t skip the gym"-thing when I feel like skipping the work out. It's perfect! AND I only drink one per day at the most.
 

Weight of the week, 28

Lowest weight: 66,2
Highest weight: 67,9
Average weight: 66,8
Improved lowest this week0,3
Improved highest this week: 1,8
Improved average this week: 1,3
Weight curve:
 
 


Sandra, Swedish blogger in Stockholm writing about life, fashion, make up and some horses.
Ladda ner en egen design gratis